17 ביולי 2010

בכורה

אני לא צריך לספר לכם על ביורק. אם אצטרך, המקלדת תתפוצץ סופרלטיבים, ואני היום לא בקטע של סופרלטיבים.

ביורק כותבת מוזיקה מהנשמה אל הנשמה. הדרך שבה היא הולכת, מילדותה ועד היום, היא דרך של התפתחות מוזיקלית, פקיחת אוזנים, אומץ לנסות כיוונים חדשים. ולהגיע לתוצאות, שהן, לטעמי, תמיד, יפות.

אלבום הסולו הראשון של ביורק יצא ב 1977, באיסלנדית. אבל אלבום הבכורה הבינלאומי שלה, debut, יצא ב 1993. לא היה דבר כזה לפני, ולא היה דבר כזה אחרי. בסגנון המשתנה משיר לשיר, מלודי-אוריינטלי, דיסקו-אלקטרוני, דרמה-הוליוודית, ומה לא. מנגנים כאן כלים חדישים יחד עם נבל ואקורדיון, טקסטים העוסקים בחברה האנושית, ובאהבה פשוטה.

אני מחזיק לאלבום הזה חסד. במיוחד בזכות שירי האהבה והגעגועים שלו. ברגעים מלאי רגש, אפשר היה לשים את הקסטה, להריץ קצת, ולעצום עיניים.

בוא אלי
אני אדאג לך
הבניינים שלך עולים באש
אתה יכול לקפוץ
אני אתפוס אותך
ואני אחפון אותך
(come to me)

איך מכל האנשים בעולם
רק אחד עושה אותי שלמה
מילה אחת בטלפון
אני שמחה
נגיעה אחת
אני מרחפת
(aeroplane)

אלבום השבוע שלי הוא debut, ואתם מוזמנים להנות ממנו, וגם מביצועים מאוחרים יותר, המבטאים גם את המוזיקליות שביורק צועדת בה עם השנים, של השירים האלה.

תהנו.


come to me




aeroplane



והנה האלבום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה