10 ביולי 2010

מבעד לסורגי השיר


לחצו פליי, ונתחיל.



לא מעט שירים יודעים לקלוע למטרה, אחד מהם לוקח את זוג האוהבים המפורסם ביותר בספרות, וממקם אותם ברחובות שלנו.

סיפור אהבה, אמיתי, סוחף, ונפלא. מלא זיקוקי דינור, התרגשות, והבטחות,

שנגמר. זהו.

והיא רוצה להמשיך הלאה, אך הוא מסרב להשלים. מוכה אהבה, הולך ברחובות, בשברון ליבו, ומוצא את עצמו שוב מתחת לחלונה.

"אני לא מבין, יוליה, הבטחת לי הכל! שנהיה יחד! בטוב וברע!, ועכשיו מה אני שומע שאת אומרת?,
אה כן, רומיאו, פעם היה לי משהו איתו!"

עצוב.

השיר שהופיע באלבום השלישי של דייר סטרייטס, making movies, נכתב והולחן על ידי הגיטריסט ומנהיג הלהקה מארק קנופלר, ומאז הפך לאגדה בזכות המילים החדות החודרות אל הלב, המשפטים המוכרים לכולם, המכוסים בשמיכה הנעימה של הלחן היפה, והגיטרה של קנופלר.

וכמובן, הציטוטים והאיזכורים לאורך השיר. למשל:

רומיאו מזכיר ליוליה, "and there's a place for us, you know the movie song". הכוונה, כמובן, לשיר somewhere מתוך "סיפור הפרברים". ואין הזדמנות טובה מזו לשים את השיר בביצוע הנהדר של טום ווייטס.



והשיר שיוליה שרה לרומיאו שהבהיל אותה בלילה "hey-la my boyfriends back" הוא שיר של להקת האיינג'לז מ 1963.




אז יש דברים שימשכו לנצח.

נסיים עם גירסת הכיסוי האהובה עלי לשיר של האינדיגו גירלז, שגם להן אני אקדיש פוסט בקרוב.

תהנו.




תגובה 1: