14 באוגוסט 2010

mother mary showing in a white dress

ה EP שאני עומד להשמיע לכם הוא ידיד טוב. הוא מלווה אותי כבר תקופה ארוכה. אני לא יודע בדיוק מה, אך יש בו ביטוי למשהו שהוא גם אני. הוא נמצא תמיד באחד התיקים שלי, והוא הראשון שעבר לפורמט דיגיטלי כשקניתי את האייפוד שלי.

ה EP הזה הוא לוויין שנשלח מהאלבום השלישי של טורי אמוס, boys for pele, שיצא ב 1996, אבל הוא נפלא בפני עצמו, והוא כולל בתוכו את השירים הנפלאים, אם לא הנפלאים ביותר של טורי ששמעתי אי פעם.

השיר הראשון הוא hey jupiter בגירסה המכונה "גירסת דקוטה". היי ג'ופיטר הוא אחד מהשירים שאני יותר אוהב. שיר געגועים עצוב לאהבה. עדין וכואב. טורי אוהבת להשתמש בסמלים ומטאפורות בשירים שלה, וכאן זה יופיטר, וגם הלב שלה.

אם הלב שלי כה רטוב
אוח, המגפיים שלך ישאירו לכלוך.

לאחר מכן מגיעים שירים ששרה בסיבוב ההופעות שקידם את האלבום.

השיר השני הוא sugar. לא הכרתי את השיר הזה לפני שקניתי את הדיסק. במקור הוא מקושט בתופים ובקצת רעש. כאן המלודיה של הפסנתר של טורי עושה לו חסד. שוגר הוא סינגל שלה שיצא ב 1992. שוב אהבה, סוכר, וכאב. ובסוף השיר מופיעה התוספת אותה היא שרה רק בהופעות.

בחור מתוק, אם הם יבינו אותך,
תגיד לי, מה נראה לך שהם יעשו?

השלישי הוא honey. שיר שבמקור נכתב לאלבום השני של טורי. טורי עצמה אומרת כאן, שהוא השיר האהוב עליה מתוכו, למרות שלא הופיע בו. honey הוא גם אחד השירים האהובים עלי, ובגללו בכלל קניתי את הדיסק. הפעם דימויי קאונטרי וקאובוייז, עם מוזיקת דרכים מעניינת.

קאובוייז יודעים, שקאוגירלז רוכבות בצד האינדיאני.....

השיר הרביעי הוא professional widow, אשר בניגוד לגירסת ההקלטה, מושר כאן באופן חושפני במיוחד, בלב קרוע, בזעקה אמיתית. הוא מציף את הקרעים הכי שורפים, את העבר הכי כואב, ואת השאלות הכי נוקבות, שנבעו מהיחסים שלה עם הוריה, אשר השליכו גם על חייה הלאה. והשאלה מהדהדת בחלל:

מהי אהבה?

השיר החמישי, המסיים את הדיסק הוא somewhere over the rainbow. טורי אוהבת לשיר גירסאות שלה לשירים של אחרים. וכאן, לאור המורכבויות והכאב שבשירים הקודמים, באמת נחוצה איזו תקוה לארץ המובטחת מעבר לקשת.


תהנו,





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה